Friday, February 18, 2011

Ma sain aru!

Ma sain täna aru. Sain aru, et ma ei käi ratsutamas sellepärast, et harjutada mingeid abstraktseid sõiduvõtteid, vaid sellepärast, et saada hobune alati igal hetkel pareini "tööle", paremini kõndima või pöörama või mingit liikumist, näiteks õlad sees, sooritama. Ja selle käigus ma ka saan kogemusi, kuidas saavutada kõiki neid häid asju hobuselt ja niiviisi õpingi.

oh my god, ma tunnen ennast nagu idioot, et ma varem ei ole selle peale tulnud. Sain alles nüüd aru, mis suur tükk mul enne puudu oli ja see tundub nii loogiline ja elementaarne ja kindlasti kõik teised teavad seda juba ammu. Natuke häbi on seda isegi siia kirjutada, sest appi, äkki inimesed saavad teada, et ma ei teadnudki seda enne.

Püüan ennast lohutada viisil "parem hilja kui mitte kunagi" ja tunda rõõmu, et olen sellise alustpaneva asja enda jaoks avastanud.

Täna ma käisin omaette ratsutamas Sonnetiga, eile oli Derekiga trenn. Eilse käigus õppisin rohkem pöörama tähelepanu sellele, kuidas hobune minu all tundub, nö mis tunne on. Ja sain veel ühest tähtsaast asjast aru.

Olen korduvalt kuulnud ütlemist, et ratsutamine on tunnete ja tunnetamiste kunst. Et tuleb õppida, mida miskine tunne kehas tähendab ja kuidas seda saavutada. Loomulikult olen ma kogu aeg nende sõnade tähendust teadnud, aga eile sain aru, mis tähendus nende sõnade taga on. Täiesti fundamentaalne asi tegelikult.

See kõik paneb mind mõtlema, kuidas enne üldse midagi võimalik oli, kui mul olid puudu sellised fundamentaalsed arusaamised. Ja tekitab hirmu - millistest väga olulistest mõistmistest olen ma siiamaani ilma ja ei saa ise arugi?

lootust annab see, et mul on tihtipeale mingite asjade puhul tunne, et nende juures on miskit valesti. tavaliselt kui ma sellele tundele tähelepanu pööran ja edasi püüan sealt mõelda ja urgitseda, siis selgub, et oligi mingi arusaamine puudu või midagi valesti. Et siis tuleb rohkem urgitseda ja mõelda.

Vot nii, aga nüüd lähen vaikselt sättima, lähen täna ühte lisatööd proovima. Hiinakasse, ettekandjaks, siia kõige lähemasse külasse. Seal oleks nii umbes 6 tundi tööd nädalas, mida loodetavasti saaks teha peale tallitööd. Ehk siis vabadel päevadel võiksin edasi Mäkis käia ja seda saaks lisaks teha. Hoian pöialt, et see süsteem hakkab toimia, kuigi natuke kardan, sest ajaliselt võib ikkagi jube kiireks minna.

tsau!

No comments:

Post a Comment