Oleme Karijini rahvuspargist nüüd liikumas põhja poole, Port
Hedlandi linna. Sinna on veel umbes 220 kilomeetrit – arvatavasti 10 päeva.
Sellepärast praegu pikka kirjutamist, mis ka illustratsioone nõuaks, ette ei võta. Muidu jääb jälle avaldamata. Seega seekord ilma piltideta!
Tee ääres on jälle lehmi – siinsed tunduvad olevat ümaramad
ja läikivama karvaga, kui nende liigikaaslased Tom Price’i ja Paraburdoo
kandis. Siin on taimestikus ka rohkem näha erinevaid heina moodi liike ja vähem
spinifexi, nii et neil on ilmselt parem ninaesine.
Alustame nüüd tihtipeale tööd hommikul vara koos
traktoritega. Kui ärgata veidi peale kuut, näeb päikesetõusu. See on iga päev
veidi erinev, aga kipub olema nii, et pilvedega on huvitavam ja ilusam.
Minu jaoks on aga iga päikesetõus eriline, sest tavaelus ma nii vara üles
tõusma ei kipu ning ega linnas sellist head avarat vaadet ei olegi.
Viimastel päevadel on ilmad läinud soojemaks – päeval on korralikult palav ja ka öösel ei lange temperatuur enam nii madalale. Meil
termomeetrit ei ole, aga tunde järgi päeval ulatub ehk 30 kraadi ligi ja öösel jääb
10-13 kanti. Ma magan ikka oma neljakordse tekikuhja all, aga nüüd enam
kampsunit ja retuuse teki alla selga panema ei pea 😊
Minu siinsel lemmikkruusil tuli sang küljest ära,
sellepärast ostsin endale uue tassi – Garfieldiga! Tassi ühel poolel on kurja Garfieldi pilt - "before caffeine" - ja teisel pool rõõmus Garfield "after caffeine". Supernunnu, onju 😉
Vahepeal oleme teinud nii mõndagi põnevat, millest
võiks kirjutada ja pilte panna. Olen tegelikult võlgu ka ühe Karijini
rahvuspargist rääkiva postituse – tekst on ammu valmis, aga just piltide
valimine ja üles laadimine võtab aega. Kui internet on kehva (nagu siin tihti juhtub), siis just piltide panek võtab hirmkaua...
Mainin kiirelt, et käisime vahepeal Newmani linna
„eluallika“ ehk Whaleback’i mäe rauakaevanduses ekskursioonil. Nägime, kuidas seal,
kus vanasti oli mägi, on nüüd alles ainult natuke mäeservi ja keskel on suur
auk. Augu põhi on umbes 150 meetrit madalamal mäe algsest tipust. Töö käib
kaevanduses ööpäev läbi ja maak veetakse 280-vaguniliste rongidega Port Hedlandi
(sinnasamma, kuhu me ka teel oleme). Materjali tassivad ringi hiigelsuured
kallurid, mille üksainus rehv maksab 40 000 dollarit ja mis tunnis võtavad
mitusada liitrit diislit. Siinsetes kaevanduslinnades on neid vanu kallureid
päris palju vaatamiseks välja ka pandud, alguses võttis suu ammuli küll, kui
ainuüksi ratta läbimõõt on suurem kui inimene. Aga nüüd oleme juba suht
harjunud nendega.
Aega-ajalt transporditakse kallureid mööda maanteed
rekkatega ühest kaevandusest teise või viiakse remonti. Kuna kallur on 8
meetrit lai ja võtab enda alla sõidutee mõlemad suunad, siis on neil rekkatel
kaasas saateautod, mis sõidavad vilkuritega vastassuunas ja sunnivad vastu
tulevad autod tee äärde tõmbama. Sellist konvoid nähes võttis esialgu küll
kõhedaks. Mõnikord on rekka peal ainult kalluri kast, mis siis tuules kõigub
seal – ise kaheksa meetrit lai...
No comments:
Post a Comment