Monday, July 2, 2018

Matk Mt Bruce otsa

Meil oli Tennoga üks eriti lühike tööpäev, kus pidime tegema ainult umbes 12 kilomeetrit väga väheste taimedega teed. Saime selle üheteistkümneks valmis ja mõtlesime, et mis edasi teha.

Lähedal oli Lääne-Austraalia kõrguselt teine mägi Mt Bruce, mis on 1234 meetrit kõrge. Üles läheb 10 km pikkune matkarada, mida mööda üles ronimine võtab paar tundi. Kuigi varasematest tööpäevadest oli veidi väsimus, otsustasime siiski minna.

Alustasime kaheteist ajal, mis on üldiselt matka alustamiseks halb aeg, sest on just päeva kõige kuumemad tunnid. See päev õnneks ei olnud aga väga palav, seega ei olnud hullu.

Mt Bruce küljes on kaks „eelmäge“ ja sellepärast ongi matk eriti mõnus, et saab ronida ühe mäe otsa, siis veidi tasast maad jalutada, siis jälle ronida jne. Rada läheb mööda seljandikku (all pildil paremalt vasakule) ja sisaldab nii malbel murul jalutamist kui mööda kaljunukke turnimist.

Aborigeeni keeles on Mt Bruce'i nimi Punurrunha.

Mõned turnimise kohad olid üsna põnevad, kitsad ja järsud. Lõpus on umbes kümne minuti jagu üsna ühtlast mööda viltust maad üles kõmpimist, mis oli päris väsitav.

Vaated aga on muidugi suurepärased!

See on vaade umbes poolelt mäelt juba läbitud alale

Vaade tipust

Tippu jõudes olin ikka väga väsinud...

Aga tegelikult oli mõnus!

Mäe kõrval on Marandoo rauakaevandus. Siin on kaevandamisega mindud juba põhjavee tasemest allapoole ning seda pumbatakse välja. Veidi eemal olid näha muidu karmi ja pigem kollaka maastiku sees suured ümmargused rohelised lapid – need olid sprinkleritega kastetavad alad, kus kasvatatakse müügiks heina. Kastmiseks on sama vesi, mida kaevandus välja pumpab.

Mäe otsast vaadates moodustavad tulvavee mäest alla voolamise rajad ägedaid mustreid. Ojadeks on neid vist palju kutusda, vett on seal ainult harva, siis, kui sajab.